Denne opdatering indeholder muligheden for at sætte en bestillingsfrist på i onlinebestilling, fejlrettelser til fakturering via E-conomic, samt diverse tekniske forbedringer der danner fundament for en større opdatering med ny funktionalitet som vi har planlagt til starten af næste år.
Som noget nyt er det nu muligt at angive en bestillingsfrist i onlineindstillingerne på en rejse. I sektionen "Afrejse" på online-fanen kan i angive et minimum antal dage mellem bestillingstidspunkt og afrejsedato, så jeres kunder ikke bestiller en rejse så tæt på afrejsedatoen, at i ikke kan nå at behandle deres bestilling. Hvis i f.eks. angiver en bestillingsfrist på 7 dage, så vil en afrejsedato blive fjernet fra listen af muligheder i bestillingsmodulet 7 dage før afrejsedagen.
Vi har rettet tre fejl i faktureringen
Vi har først og fremmest rettet en fejl i fakturering, som har påvirker de af vores kunder, som har benyttet tillæg faktureret pr. deltager - og efter fakturering har ændret i deltagerne på bestillingen.
Problemet har været internt i ProTravel, hvor disse deltagertillæg ikke blev korrekt koblet til de enkelte deltagere - og systemet har derfor kunnet beregne en korrekt faktura-basis, hvis man foretog flere faktureringer på en bestilling med deltagertillæg hvor der blev foretaget ændringer i deltager-antallet mellem faktureringerne.
Vi kan ikke løse problemet med eksisterende bestillinger lavet før opdateringen 25. november 2024, så vær særligt opmærksom på, hvorvidt tillæg bliver faktureret korrekt, hvis I er i den særlige situation, at der er faktureret, og I er nødt til at ændre i deltagere.
Vi har dog løst problemet fremadrettet, idet tillæg faktureret pr. deltager på nye bestillinger (oprettet fra og med 25. november 2024) vil blive knyttet korrekt til de enkelte deltagere i stil med f.eks. diverse elementer. Det betyder bl.a., at tillæg kan ses på fanen "Priser" og skal være inkluderet her for at komme med i fakturering. Når en ny bestilling bliver oprettet vil tillæg som udgangspunkt være inkluderet i prisopsætningen, og derfor stadig komme med i prisberegningen som de gør nu.
En væsentlig detalje er, at hvis I tilføjer nye tillæg på ældre bestillinger, skal I være opmærksomme på at det kan være nødvendigt at gå ind i dialogen "Prisopsætning" og slå tillæg til der for at få dem med.
Vi har rettet en fejl i oprettelsen af kreditnotaer, som ikke fik overført periodiseringen fra den oprindelige faktura, hvorved kunder med periodisering slået til skal være opmærksomme på manuelt at ændre periodiseringen af kreditnota i E-conomic.
Kreditnota oprettet fra og med 25. november 2024 har ikke dette problem længere.
Endelig har vi fundet og løst en fejl i faktureringsprocessen, hvor systemet ikke fik videregivet valideringsfejl fra E-conomic til brugeren, hvilket kunne resultere i, at man fik besked om, at en faktura var blevet oprettet, når dette ikke var tilfældet. Fremover vil den type fejl blive sendt videre til jer, når I fakturerer, så I har mulighed på at reagere på fejl i kommunikationen med E-conomic.
Vi har rettet en fejl, der opstod, når man fjernede indkvarteringer fra en rejse, hvor der var prissætning på fælles indkvarteringstyper. Tidligere blev priser på indkvarteringer fjernet, når den tilhørende indkvartering blev fjernet fra rejsen, men priser sat på de fælles indkvarteringstyper blev stående. Systemet kigger nu på om en indkvarteringstype stadig findes på rejsen efter en indkvartering bliver fjernet, og slettet priser på fælles indkvarteringstyper, der ikke længere er aktuelle på nogen af de tilbageværende indkvarteringer.
Vi har også fjernet muligheden for at benytte flettefelter i tekst-redigeringsværktøjet i online-indstillingerne. Flettefelterne kan i de fleste tilfælde ikke udfyldes, før vi har en bekræftet bestilling, så det gav ingen mening at forsøge at bruge dem i bestillingsmodulet.